אם כבר חודש הגאווה 
אז למה שלא נצפה גם במשהו חדש?

סרט נטפליקס חדש - Dance of the Forty One 
מספר את הסיפור המרתק והטרגי של השערוריה הגאה הגדולה ביותר בתולדות מקסיקו.

לפני יותר ממאה שנה, ב- 17 בנובמבר 1901, שוטרים פשטו על בית במקסיקו סיטי, שם מצאו 41 גברים מהאליטה מהמעמד הגבוה במקסיקו רוקדים יחד, שחלקם היו מחופשים לנשים.
השערורייה טלטלה את החברה הגבוהה במקסיקו, והיו שמועות כי אדם נוסף השתתף בנשף - חתנו של הנשיא, איגנסיו דה לה טורה ומייר - אך הוא הורשה לצאת לחופשי בגלל מעמדו. מעולם לא אושר אם הוא היה שם או לא, אך ההיסטוריונים סבורים כי דה לה טורה היה הומו והוביל חיים כפולים.
41 הגברים נעצרו באירוע בגלל "עבירה על מוסר ונימוסים טובים", והאירוע סימן את הפעם הראשונה שבה הומוסקסואליות נדונה בגלוי בתקשורת במקסיקו. בעוד גברים רבים קנו את דרכם החוצה, חלקם נשלחו למחנות עבודה.

השערורייה הותירה את חותמה בחברה המקסיקנית, ויצרה טאבו משמעותי סביב המספר 41. עד היום, בבניינים רבים אין קומה 41, אין גדוד צבאי 41, ולעתים קרובות מלונות ובתי חולים מדלגים על חדר 41.

‏Dance of the Forty One, או אל בייל דה לוס 41, יוצא כעת בנטפליקס. הסרט מתמקד בדה לה טורה, אותו מגלם אלפונסו הררה, שנאלץ להמשיך בהופעות עם אשתו אמאדה (מייבל קאדנה) ובמקביל מנסה לחיות את חייו כגבר בסתר. הררה סיפר לחדשות NBC כי באמצעות הסיפור המחוזר, המעורבים בסרט רצו "לכבד" את הגברים ההומואים שהמשטרה פנתה אליהם.

"רצינו להציג את הגברים האלה כגברים שרצו להיות חופשיים, שרוצים להיות מאושרים, ואני חושב ש [הבמאי דייוויד פבלוס] עשה זאת בצורה מאוד מדויקת - בצורה מאוד בטוחה - במקום שהם יכולים להיות הם עצמם" הוא אמר.
הררה המשיך: "אני חושב שהסרט הזה מדבר על מה שקורה אם אתה באמת רוצה להיות עצמך ותפיסות של החברה.
"הסיפור הזה מדבר על אנשים שרוצים להיות חופשיים, רוצים לא להרגיש קשורים או להרגיש שהם צריכים להתנהג בצורה מסוימת כדי להתקבל."

???? צפייה גאה ונעימה. שלכם: Semadar Malka